alvaozolito

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

:-)

Av Alva - 23 december 2011 08:25


DIG

Ålder: 13
Fyller år: 14 februari
Ridit i: ca 6 år
Egen häst/Ridskola: Egen häst



DIN HÄST

Namn: Zolito
Färg: Brun

Ras:Gotlandsruss o Engelskt fullblod

Bästa bus: springa iväg när jag ska hämta honom i hagen.. och sen så stannar han och tittar bort :D

Ålder: 15
Bästa minne med?: Då han blev min
Sämsta minne med?: 
Högsta du hoppat?: 80
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?: Jag har tävlat LD en gång, 70 cm, men ska börja tävla i 80 cm i vår.
Hur ser din grimma till hästen ut?: Lila men vitt ludd :)

Hur ser sadeln ut?: svart allround
Tränset?: svart träns

Hur stor är hästen? 138 :)



HUR MÅNGA HAR DU?
Ridbyxor: 4 tror jag..
Hjälmar: 1
Säkerhetsvästar: 1
Ridskor: 1
Ridstövlar: 2
Ridspön: 5?
Sporrar: 1
Ridstrumpor: Vet ej, många :D
Kavajer: Ingen

 


HUR MÅNGA HAR DIN HÄST?
Schabrak: 4
Sadlar: 1
Träns: 1
Benskydd: 2 par, ett par blåa. O ett par svarta med ludd
Grimmor : 2
Skor: 4



HATOBJEKT
Bett: det här bettet.. : http://ullbrostallet.blogg.se/images/2010/500082_01_119776644.jpg
Sadel: ?
Ras: ?
Häst: hata är ett starkt ord :P, men en häst som heter Ludmilla..
Foder: ?



SKADOR I DIN RIDNING
Brutit något: Nej
Stukat något:  Nej
Blivit avkastad: Japp
Avbockad: Nej
Biten:  Nej
Trillat av: Ja
Förlorat någon i ridning:  Nej
Trampad: Ja



KAN DU

Knoppa?:  Ja

Göra inbakad svansfläta?: Nej
Sadla?: Ja
Tränsa?:  Ja
Sätta på ett täcke?: Ja
Kratsa hovarna?: Ja
Rykta?: Ja
Hoppa en bana?: Ja, 
Duscha en häst?: Ja



THIS OR THAT
Mocka/fylla höpåsar? - Mocka
Stegra/bocka? - inget av dom egentligen men..stegra :D
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält? - Sommarfält
Stor häst/ponny? - ponnyyy!
Hjälm med ventilation/hjälm utan? - Ventlilation
Ridskor/ridstövlar? - spelar ingen roll
Hjälm/väst? - Hjälm
Sporrar/spö? - Spö
Rida ut själv/rida ut i grupp? - grupp

Hoppning/dressyr? - Hoppning!



ÄGER DU
Pälsglans?: Nej
Hovolja/hovfett?: Ja
Flätgelé?: Nej
Torrschampo?: Nej
Hästschampo?: Ja
Ryktsten?: Nej
Rotborste?: Ja
Ryktborste?: Ja
Ryktskrapa?: Ja
Hovkrats?: Ja
Mankam?: Ja 
Massageborste?: Nej, tror inte det..



FAMILJ
Bor du i Bondgård: Nej
Villa: Nej
Lägenhet: Ja
Är din familj hästkunnig: Ja
Vilka i din familj har hållit på med hästar: mamma rider på ridskola nu och

gjorde det när hon var liten, pappa har ridit när han var liten

Husdjur: Häst, hund och kanin

 


SISTA FRÅGAN
Vad längtar du mest till: Sommaren :)


Puss o Kram!

/ Alva

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alva - 4 februari 2012 21:00

  HAR BYTT BLOGG!! HAR BYTT BLOGG!! HAR BYTT BLOGG!! HAR BYTT BLOGG!!                                                                                                                                                                             ...

Av Alva - 1 februari 2012 08:15

Har haft dålig uppdatering så jag skriver dag 5 nu och kanske dag 6 o 7 sen :). 5. Favoritbilder jag tagit 6. Alla hästar i stallet7. En sak som aldrig får hända! Favortit bilder som jag tagit är dom här och många fler : haha såå rolig bild ...

Av Alva - 28 januari 2012 19:45

Imorgon blir det en rolig dag! :-)   ska ut till stallet vid halv 10 tiden och rida ut i skogen en liiten stund med Sofie V :) Efter det ska sofie lämna Mira i stallet och vi sätter på Zolito en tolksele.. sen går vi ut i skogen igen och Sofie sk...

Av Alva - 28 januari 2012 19:22

Jag är bra på att vara snäll,skratta m.m  . I ridningen är jag bra på hoppning o dressyr (beror på vad man har för häst) men när jag rider Zolle allt bra :)     Idag hade jag stalltjänst, gud vad kul det är att Sofie V är i min stalltjänstgru...

Av Alva - 27 januari 2012 21:15


Är såå nöjd med denhär hopptävlingen!      Puss o Kram! / Alva   ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 och yngre
 10-13
 14-17
 17-20
 20 och uppåt :D

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards